Věra Chmelová – Děti se nebojí hledat a dělat chyby rozhovor s autorkami Klavihrátek v časopisu Talent, roč. 12 / č. 7
Hudební teorie bývá často žáky ZUŠ považována za méně příjemnou část studia, i když vždy záleží na osobnosti pedagoga a jeho způsobu podání hudebně-teoretických vědomostí a rovněž na používaných učebních materiálech. České děti, především klavíristi, mají v tomto případě velikou výhodu. Díky pracovním sešitům Klavihrátky od Ivy Oplištilové a Zuzany Hančilové se pro ně může hudební teorie stát něčím příjemným, zábavným a hlavně snadno pochopitelným...
přečíst celý rozhovor
Věra Chmelová - Nové hrátky s Klavihrátkami recenze v časopisu Talent, roč. 12 / č. 6
Klavihrátky už rozdávají radost a znalosti českým dětem sedm let. Jsou trvalou součástí hodin klavírní hry řady pedagogů a s radostí je využívají pro zpestření hodin i pedagogové hudební nauky...
přečíst celou recenzi
Prof. Alena Vlasáková - odborný posudek
Předkládané pracovní sešity jsou moderním učebním materiálem, již delší dobu citelně postrádaným našimi klavírními pedagogy, kteří sledují současné trendy ve světovém vývoji metodiky. Ty staví na první místo rozvíjení hudebnosti žáků, vyváženost mezi emocionální a racionální složkou výuky a snahu zabránit mechanické hře na nástroj. Každý učitel ví, že se jedná o důležitý i správný, ale časově náročný způsob vedení žáků, který není snadno realizovatelný v dnes převažujícím nedostatku času, kdy má žák většinou jen čtyřicet pět minut výuky týdně na to, aby se naučil hrát...
přečíst celý posudek
PhDr. Václav Dvořák - odborný posudek
Posuzované materiály jsou začátkem cyklu určeného pro výuku základního kursu hry na klavír dětí mladšího a středního školního věku. Jde o doplňující program jak výuky odborných hudebních předmětů (tzv. hudební teorie) tak vlastního programu výuky hry na klavír. Koncepce programu je budována na principech integrace a kreativity, kdy se (oproti konvenčním přístupům) vychází z elementárního hudebního prožitku a teprve odtud se směřuje ke kognitivnímu zvládání pojmů a odborných obsahů výuky. Základem práce učitele je tedy stav poznání individuality dítěte, pochopení jeho způsobu vnímání, myšlení a představivosti - spektra jeho schopností, kdy je třeba postupně nalézat využitelné momenty pro zahájení a rozvíjení efektivní didaktické interakce mezi učitelem a žákem. V tomto ohledu se předpokládá i sebereflexivní přístup učitele...
přečíst celý posudek
Chcete přispět vlastní recenzí?
napište nám
|