Díky několikaleté možnosti výuky klavíru z cizích materiálů a na základě jejich porovnávání s materiály, které k výuce klavíru slouží a jsou dostupné u nás, jsme si uvědomily, o co všechno naše česká pedagogika přichází. Forma pracovních sešitů, která nabízí procvičování právě probírané látky paralelně s nastudováním nějaké skladby, se nám velmi líbila, a proto jsme si začaly takové pracovní listy vytvářet pro své žáky samy.
Po skončení studia na Státní konzervatoři v Praze jsme si nezávisle na sobě několik let při své pedagogické činnosti, jak na ZUŠ, tak v soukromé praxi vyráběly pracovní listy pro svou vlastní potřebu.
Nyní je to 10 let, kdy jsme se potkaly, obě se stejným ideálem, a od té doby se snažíme vzniklé pracovní listy řadit a doplňovat je chybějícími, které vznikají při hodinách s našimi žáky. Za pomoci dalších učitelů klavíru zkoušíme, v jaké formě se která stránka nejlépe osvědčí, aby vznikly ucelené pracovní sešity. Ty se snažíme koncipovat tak, aby se daly použít paralelně s většinou klavírních škol dostupných u nás.
V této práci nám velmi pomohlo několik kurzů, které jsme absolvovaly, jako např. dvouleté aprobační pedagogické studium na Metodickém centru HAMU, vedené prof. Vlasákovou a doc. Holasem, a dále kurz improvizace vedený prof. Nedělkou na PF UK. Velmi přínosné pro nás byly také metodické přednášky na JAMU a klavírní soboty na Konzervatoři v Brně.
Budeme moc rády, když nám napíšete vaše zkušenosti s Klavihrátkami nebo budete chtít přispět nějakou radou.
autorky
|